Gdy tylko na rynku pojawiły się samochody napędzane silnikami hybrydowymi Porsche zapowiedziało, że nigdy nie zrobi takiego samochodu, ponieważ nie jest to zgodne z ich filozofią. Jak widać filozofia koncernu z Frankfurtu się zmieniła, ponieważ na tegorocznych targach w Genewie zaprezentowano nowy model 911 Hybrid.
Nigdy wcześniej Porsche nie zaprezentowało tak wyjątkowej rewolucji w modelu 911
Wydawałoby się, że silniki hybrydowe i pojazdy napędzane takimi silnikami nie są niczym specjalnym i nikt nie spodziewał się, że Porsche nie zdecyduje się na wykorzystanie tego typu technologii. Inżynierowie z Frankfurtu opracowali jednak technologię, która dzięki silnikom elektrycznym znacznie zwiększa moc samochodu. Jest to unikalne rozwiązanie, ponieważ tylko w Porsche silniki elektryczne nie są stosowane po to, aby zredukować funkcjonowanie tradycyjnych silników napędzanych benzyną.
Same silniki elektryczne zamontowane w przednich kołach dziewięćset jedenastki wytwarzają moc 160 KM. Energia ta daje duże możliwości. Nie jest to tradycyjny sposób wykorzystania typowego silnika hybrydowego, jak to ma miejsce na przykład w Toyocie Prius. Jest to doskonały sposób na wyprzedzanie na torze, które nie obciąża silnika i pozwala na jeszcze większe przyspieszenie. Zasada wykorzystania tego systemu silników elektrycznych podobna jest do systemu KERS (Kinematic Energy Recovery System) wykorzystywany do tej pory od roku w Formule 1.
Tradycyjny silnik Porsche 911 ma moc 480 KM. Porsche 911 GT3 R Hybrid oficjalnie będzie zaprezentowane podczas targów w Genewie, które odbędą się na początku marca. Jego oficjalna premiera na torze odbędzie się jednak w maju, kiedy to Porsche 911 GT3 R Hybrid weźmie udział w 24-godzinnym wyścigu w Nurburgringu. Oficjalna cena nie jest znana, jednak na pewno będzie większa, niż cena zwykłego modelu 911 GT3.