LINEARTRONIC – Bezstopniowa skrzynia biegów

0
4363
bezstopniowa

Aby jak najlepiej wykorzystać możliwości silnika opracowano innowacyjną bezstopniową skrzynię biegów LINEATRONIC. Doskonale współpracuje ona z napędem AWD, który często stosowany jest w autach korzystających ze skrzyń Lineatronic.

Wdrożenie technologi, którą cechuje się ta skrzynia, sprawia że zmiana przełożenia jest bardzo płynna, zwiększa się przy tym komfort jazdy, a także znacznie zmniejsza się zużycie paliwa, gdyż silnik cały czas pracuje na optymalnych obrotach.

Cechą charakterystyczną i pewną innowacją jest niewątpliwie sposób przeniesienie wyższego momentu obrotowego, niwelując w maksymalny sposób poziom hałasu, który jest emitowany podczas operacji zmiany biegów. W porównaniu do tego, jak pracują klasyczne skrzynie biegów, przekładnia Lineatronic wyposażona została w sterowanie zmienne, które inteligentnie dostosowuje się do obrotów silnika, a także do prędkości jazdy, pozwolono przy tym, aby kierowca w subtelny sposób poczuł moment zmiany biegów – dla lepszej integracji pomiędzy nim a samochodem.

Skrzynia Lineatronic – gdzie ta innowacja ?

Cały szum w przypadku bezstopniowej skrzyni Lineatronic jest o to, że podczas przyśpieszania obroty silnika nie zwiększają się, są utrzymywane na jednakowym poziomie, bez względu jak mocno wciśniemy pedał gazu. Kierowcy przyzwyczajeni są raczej do spoglądania na obrotomierz, dlatego producenci wykorzystujący ten typ skrzyni montują w swoich autach obrotomierze. Mija się to jednak z celem, gdyż w trakcie przyśpieszania wskazówka zatrzymuje się na czerwonym polu, by spaść praktycznie do zera przy nawet delikatnym puszczeniu gazu.

Stałe obroty silnika, powodują, że auto wydaje jednostajny dźwięk. Przyczynia się to do znacznego obniżenia poziomu emisji hałasu.

Wielką zaletą, jaką cechuje się układ biegów Lineatronic, jest niewątpliwie oferowana płynność jazdy. 

Praktycznie całkowicie wyeliminowano szarpnięcia podczas zmiany biegów. Chociaż konstruktorzy celowo pozostawili subtelne odczucie momentu zmiany przełożenia. Nie ma także momentów, w których nasz samochód z łatwością przyśpiesza, i takich, w których brakuje mu mocy. Moment obrotowy przenoszony jest jednostajnie, co skutkuje brakiem przerw, w odróżnieniu od klasycznych skrzyń biegów.